Het is 07:45 uur als accountmanager Jordy Hegeman de achterdeur van het Nemaco-kantoor in Nijverdal opendoet. Hij begroet enkele collega’s, pakt een glas water en gaat achter zijn bureau zitten om zijn mail te openen. Er is weer voldoende te doen vandaag: klanten bellen, offertes maken en potentiële klanten benaderen. Jordy schrijft zijn prioriteiten van de dag op in zijn notitieblok en trapt daarna de dag af met een koffiemomentje met zijn collega’s. Tijd om aan de slag te gaan!

Functie bij Nemaco

Als accountmanager is Jordy de spil tussen de klant en Nemaco. Hij kan daarom het eerste belletje al vroeg verwachten: een klant wil graag meer informatie over het kopen van een bouwlift. “Daar komt veel bij kijken: niet alleen de mogelijkheden vanuit Nemaco, maar ook regels over hoe dicht een lift bij een gebouw mag staan. Hoe hoog moet de lift komen? Hoeveel etagestops moet de lift hebben? Wat moet het hefvermogen van de lift zijn? Daar adviseer ik de klant graag over.” De rest van de dag is Jordy druk met het opstellen van offertes om klanten binnen te halen en het zorgen dat de klant de juiste service krijgt. “Het onderhouden van de vaste klanten is daarbij erg belangrijk.”

Jezelf ontwikkelen

Jordy, nu 29 jaar, startte ooit als stagiair vanuit de opleiding Vestigingsmanager Groothandel en is sindsdien niet meer bij Nemaco weggegaan. Hij begon met een week in het magazijn, gevolgd door een tijd stage op de verkoopafdeling. Daarna groeide hij uit tot technisch verkoper. “Ik kreeg intern producttrainingen en op basis daarvan kon ik aan de slag. Inmiddels zijn we een flink aantal jaren verder en ben ik accountmanager. Ik heb hier echt ontdekt wat ik wil in mijn carrière en heb een passie voor de bouw ontwikkeld.” 

Wat maakt het werk leuk?

“Onze klanten willen graag de scherpste prijs, maar ik merk ook dat onze service en het persoonlijke contact erg gewaardeerd wordt. Het is voor mij een leuke uitdaging om te zorgen dat ik ze verder kan helpen door deze factoren te combineren. Dan is de klant tevreden en ben ik tevreden.” 

De charme van Nemaco

“Dat het echt een gezellig familiebedrijf is, dat is de charme van Nemaco,” volgens Jordy. Iedereen is oprecht en staat op gelijke voet. “Iedereen is even belangrijk binnen Nemaco, ongeacht de functie die diegene vervult.” Daardoor is er een grote collegialiteit en openheid in het bedrijf. “Als het even niet functioneert spreken we elkaar er gelijk op aan. We helpen elkaar verder uit de brand bij problemen, maken een lunchwandeling bij mooi weer en een geintje op z’n tijd is altijd goed.” Kortom: hard werken, maar ook veel lachen!

Een sterke band met collega’s

Aan het einde van de dag sorteert Jordy zijn werk en maakt een to-dolijst voor de volgende dag. “Op de vrijdag proosten we met z’n allen op weer een succesvolle week en luiden we het weekend in. Af en toe gaan we daarna met een aantal collega’s bij iemand thuis zitten om de gezelligheid voort te zetten.” En in het weekend? Ook dan houdt hij op z’n tijd contact met zijn collega’s. “We maken zo nu en dan een ritje op de mountainbike of slaan een balletje op de squashbaan.” 

Ook werken bij Nemaco?

Wil je net als Jordy een baan waar je uitdaging in vindt? Wij zijn altijd op zoek naar versterking van ons team. Bekijk onze vacatures of stuur een berichtje of open sollicitatie. Je bent van harte welkom.